Pomagamy ocenić efektywność działań sprzedażowych w małych i średnich firmach. Najcześciej sprzedających w modelu B2B. Nasze działania pozwalają klientom obiektywnie zweryfikować skuteczność działań w ramach obszarów zarządzania sprzedażą, pozyskiwania klientów i account management, To profesjonalne spojrzenie na to jak pracujecie nad Waszymi potencjalnymi klientami oraz strategiczne rozpoznanie jak menedżer może jeszcze lepiej wpływać na lepsze wyniki całego zespołu. Wszystko oparte o Wasze dane.
Diagnoza sprzedaży - dlaczego warto przeprowadzić audyt sprzedaży?
/ 01
Przeprowadzana z nami diagnostyka sprzedaży to wstęp do racjonalych decyzji w zakresie:
rozwoju kluczowych kompetencji sprzedażowych zespołu handlowego,
poprawy skuteczności zespołu sprzedaży,
wdrożenie zarządzania z pomocą KPI,
usuniecie wąskich gardeł i blokerów,
optymalizacji lub poukładania procesów sprzedażowych.
W trakcie procesu diagnozy zmapujemy działanie Twojego działu sprzedaży i sprawdzimy jak handlowcy radzą sobie w codziennych obowiązkach. Zgodnie z danymi z raportów branżowych przeciętnie zespół Sales poświęca na sprzedaż tylko 33% swojego czasu - istotne jest aby zadbać o efektywność czasu pracy zespołu.
Jeśli chcesz skalować biznes, nasz konsultant najpierw pozna z jakich narzędzi korzystacie do zarządzania zespołem i przedstawi rekomendacje wdrożeniowe oraz propozycje rutyn jakie możecie zastosować aby zwiększyć skuteczność procesu sprzedaży.
Kiedy warto przeprowadzić ekspercką diagnozę?
/ 02
Diagnoza jest najlepszym sposobem dla pozyskania wiedzy o tym jak naprawdę działa sprzedaż w Twojej firmie i co można w niej poprawić. Najczęstsze powody kiedy rozpoczynamy diagnostykę związane są ze spadkiem przychodów, niższą marżą lub utratą klientów.
Innym przypadkiem jest objęcie stanowiska przez nowego dyrektora sprzedaży, a także rozbudowa zespołu, chęć wdrożenia CRM lub inwestycja w rozwój kompetencji sprzedażowych zespołu oraz wejście na nowe rynki.
Jak krok po kroku wygląda nasz proces diagnostyki sprzedaży dla firm B2B?
/ 03
01.Bezpłatna konsultacja po której zdecydujesz czy chcesz poznać naszą ofertę
02.Decyzja o współpracy, podpisanie umowy i NDA
03.Warsztat kick-off na którym określimy cele, hipotezy oraz zasady dostępu do danych i harmonogram oraz poznamy zespół
04.Zbieranie i analiza danych, w tym rozmowy z pracownikami, udział w spotkaniach handlowych, spotkania z kadrą zarządzającą, dostęp do danych z CRM, analiza procesów sprzedaży itd.
05.Raport czyli profesjonalna diagnoza wraz jego omówieniem
06.Propozycja dalszych działań usprawniających sprzedaż opracowana dzięki audytowi
Jaki jest zakres audytu sprzedażowego?
/ 05
W trakcie naszej pracy zwracamy uwagę na szerokie spektrum aspektów niezbędnych do rzetelnej oceny sytuacji przedsiębiorstwa. W zależności od potrzeb klienta oraz preferencji diagnoza może być przeprowadzona w formie pełnej lub uproszczonej. W najszerszej wersji w raporcie znajdziesz krytyczne spojrzenie na:
Zakres
ZakresZakres
01
Strategia sprzedaży:
Weryfikujemy jak wygląda i jak wdrożona jest strategia sprzedaży. Zwracamy szczególną uwagę na: profil idealnego klienta lub buyer persony, propozycja wartości, pozycjonowanie firmy oraz pricing i możliwości rabatowe.
02
Procesy sprzedaży
Sprawdzamy jak zaprojektowane są procesy sprzedażowe, jak zdefiniowane są etapy procesów, jak prowadzona jest kwalifikacja, np. przy wykorzystaniu BANT/MEDDICC, jak wygląda konwersja MQL→SQL oraz czy organizacja dysponuje wiedzą zebraną w tzw. playbooki.
03
Lejek (pipeline) i dane:
Dane są kluczem do zrozumienia i poprawy efektywności sprzedaży. Analizujemy sales velocity (prędkość sprzedaży), konwersje na etapach procesu, średnią długość cyklu oraz poprawność prognoz. Badamy jakość danych i raporty jakie przygotowujecie.
04
Zespół:
Zdiagnozowanie w zespole sprzedażowym potrzebnych kompetencji, właściwych ról, celów i motywatorów poszczególnych handlowców daje szersze spojrzenie na to jak działa cały zespół. W analizie uwzględniamy prowadzone rekrutacje, wsparcie zarzadzających i onboarding,
05
CRM i narzędzia:
Spojrzymy na Wasz stack narzędziowy pod kątem optymalnego ich wykorzystania oraz zweryfikujemy automatyzacje i zaproponujemy usprawnienia.
06
Prospecting i pozyskiwanie klientów:
Odpowiadamy na pytania: w jaki sposób zdobywacie leady wykorzystując inbound oraz outbound, czy sprzedajecie przez partnerów i jaką rolę pełni ten kanał, jak wyglądają Wasze działania prospectingowe i jaką macie skuteczność działań.
07
Utrzymanie klientów:
Badamy churn, czyli ile klientów od Was odchodzi, weryfikujemy czy prowadzicie badania NPS aby sprawdzić w jakim stopniu zadowolony klient poleci Was innym, oraz czy i jak wykorzystujcie możliwości budowania relacji z obecnymi klientami. Na koniec zweryfikujemy jak działa system cross i upsellingowy.
08
Operacje i marża:
Ostatnim punktem na którym się skupiamy jet miks produktów i miks klientów, czyli czy organizacja nie traci gdzieś potencjału sprzedażowego, a w przypadku firm produkcyjnych i handlowych jak na ostateczne przychody wpływa serwis i rozliczenia z dostawcami.
Zamów bezpłatną konsultację
/ szybki kontakt
śledź nas
Rozmowa to pierwszy krok do zmiany
Sprawdź jak możemy Ci pomóc na bezpłatnej konsultacji. 30-minutowa bezpłatna konsultacja może dotyczyć dowolnego obszaru lub zagadnienia związanego z zarządzaniem sprzedażą i samej sprzedaży. Jeśli nie znajdziesz dogodnego dla siebie terminu, zadzwoń - coś wymyślimy.
Pomagamy poukładać i rozwinąć sprzedaż w małych i średnich firmach B2B. Projektujemy i wdrażamy procesy sprzedaży. Dopieramy i wdrażamy systemy CRM. Zwiększamy skuteczność sprzedawców. Automatyzujemy.
Pomagamy poukładać i rozwinąć sprzedaż w małych i średnich firmach B2B. Projektujemy i wdrażamy procesy sprzedaży. Dopieramy i wdrażamy systemy CRM. Zwiększamy skuteczność sprzedawców. Automatyzujemy.