Diagnoza sprzedaży

- co daje audyt sprzedażowy?

Pomagamy ocenić efektywność działań sprzedażowych w małych i średnich firmach. Najcześciej sprzedających w modelu B2B. Nasze działania pozwalają klientom obiektywnie zweryfikować skuteczność działań w ramach obszarów zarządzania sprzedażą, pozyskiwania klientów i account management, To profesjonalne spojrzenie na to jak pracujecie nad Waszymi potencjalnymi klientami oraz strategiczne rozpoznanie jak menedżer może jeszcze lepiej wpływać na lepsze wyniki całego zespołu. Wszystko oparte o Wasze dane.

Diagnoza sprzedaży - dlaczego warto przeprowadzić audyt sprzedaży?

/ 01
Przeprowadzana z nami diagnostyka sprzedaży to wstęp do racjonalych decyzji w zakresie:
rozwoju kluczowych kompetencji sprzedażowych zespołu handlowego,
poprawy skuteczności zespołu sprzedaży,
wdrożenie zarządzania z pomocą KPI,
usuniecie wąskich gardeł i blokerów,
optymalizacji lub poukładania procesów sprzedażowych.
W trakcie procesu diagnozy zmapujemy działanie Twojego działu sprzedaży i sprawdzimy jak handlowcy radzą sobie w codziennych obowiązkach. Zgodnie z danymi z raportów branżowych przeciętnie zespół Sales poświęca na sprzedaż tylko 33% swojego czasu - istotne jest aby zadbać o efektywność czasu pracy zespołu. 

Jeśli chcesz skalować biznes, nasz konsultant najpierw pozna z jakich narzędzi korzystacie do zarządzania zespołem i przedstawi rekomendacje wdrożeniowe oraz propozycje rutyn jakie możecie zastosować aby zwiększyć skuteczność procesu sprzedaży.  

Kiedy warto przeprowadzić ekspercką diagnozę? 

/ 02
Diagnoza jest najlepszym sposobem dla pozyskania wiedzy o tym jak naprawdę działa sprzedaż w Twojej firmie i co można w niej poprawić. Najczęstsze powody kiedy rozpoczynamy diagnostykę związane są ze spadkiem przychodów, niższą marżą lub utratą klientów. 

Innym przypadkiem jest objęcie stanowiska przez nowego dyrektora sprzedaży, a także rozbudowa zespołu, chęć wdrożenia CRM lub inwestycja w rozwój kompetencji sprzedażowych zespołu oraz wejście na nowe rynki.

Jak krok po kroku wygląda nasz proces diagnostyki sprzedaży dla firm B2B? 

/ 03
  • 01. Bezpłatna konsultacja po której zdecydujesz czy chcesz poznać naszą ofertę
  • 02. Decyzja o współpracy, podpisanie umowy i NDA
  • 03. Warsztat kick-off na którym określimy cele, hipotezy oraz zasady dostępu do danych i harmonogram oraz poznamy zespół
  • 04. Zbieranie i analiza danych, w tym rozmowy z pracownikami, udział w spotkaniach handlowych, spotkania z kadrą zarządzającą, dostęp do danych z CRM, analiza procesów sprzedaży itd. 
  • 05. Raport czyli profesjonalna diagnoza wraz jego omówieniem
  • 06. Propozycja dalszych działań usprawniających sprzedaż opracowana dzięki audytowi

Jaki jest zakres audytu sprzedażowego?

/ 05
W trakcie naszej pracy zwracamy uwagę na szerokie spektrum aspektów niezbędnych do rzetelnej oceny sytuacji przedsiębiorstwa. W zależności od potrzeb klienta oraz preferencji diagnoza może być przeprowadzona w formie pełnej lub uproszczonej. W najszerszej wersji w raporcie znajdziesz krytyczne spojrzenie na:
Zakres
ZakresZakres
01

Strategia sprzedaży:

Weryfikujemy jak wygląda i jak wdrożona jest strategia sprzedaży. Zwracamy szczególną uwagę na: profil idealnego klienta lub buyer persony, propozycja wartości, pozycjonowanie firmy oraz pricing i możliwości rabatowe.
02

Procesy sprzedaży

Sprawdzamy jak zaprojektowane są procesy sprzedażowe, jak zdefiniowane są etapy procesów, jak prowadzona jest kwalifikacja, np. przy wykorzystaniu BANT/MEDDICC, jak wygląda konwersja MQL→SQL oraz czy organizacja dysponuje wiedzą zebraną w tzw. playbooki.
03

Lejek (pipeline) i dane:

Dane są kluczem do zrozumienia i poprawy efektywności sprzedaży. Analizujemy sales velocity (prędkość sprzedaży), konwersje na etapach procesu, średnią długość cyklu oraz poprawność prognoz. Badamy jakość danych i raporty jakie przygotowujecie. 
04

Zespół:

Zdiagnozowanie w zespole sprzedażowym potrzebnych kompetencji, właściwych ról, celów i motywatorów poszczególnych handlowców daje szersze spojrzenie na to jak działa cały zespół. W analizie uwzględniamy prowadzone rekrutacje, wsparcie zarzadzających i onboarding,
05

CRM i narzędzia:

Spojrzymy na Wasz stack narzędziowy pod kątem optymalnego ich wykorzystania oraz zweryfikujemy automatyzacje i zaproponujemy usprawnienia. 
06

Prospecting i pozyskiwanie klientów:

Odpowiadamy na pytania: w jaki sposób zdobywacie leady wykorzystując inbound oraz outbound, czy sprzedajecie przez partnerów i jaką rolę pełni ten kanał, jak wyglądają Wasze działania prospectingowe i jaką macie skuteczność działań. 
07

Utrzymanie klientów:

Badamy churn, czyli ile klientów od Was odchodzi, weryfikujemy czy prowadzicie badania NPS aby sprawdzić w jakim stopniu zadowolony klient poleci Was innym, oraz czy i jak wykorzystujcie możliwości budowania relacji z obecnymi klientami. Na koniec zweryfikujemy jak działa system cross i upsellingowy. 
08

Operacje i marża:

Ostatnim punktem na którym się skupiamy jet miks produktów i miks klientów, czyli czy organizacja nie traci gdzieś potencjału sprzedażowego, a w przypadku firm produkcyjnych i handlowych jak na ostateczne przychody wpływa serwis i rozliczenia z dostawcami. 

Zamów bezpłatną konsultację

/ szybki kontakt

śledź nas

Rozmowa to pierwszy krok do zmiany

Sprawdź jak możemy Ci pomóc na bezpłatnej konsultacji. 30-minutowa bezpłatna konsultacja może dotyczyć dowolnego obszaru lub zagadnienia związanego z zarządzaniem sprzedażą i samej sprzedaży. Jeśli nie znajdziesz dogodnego dla siebie terminu, zadzwoń - coś wymyślimy.




    © 2025 Synavis.pl
    Pomagamy poukładać i rozwinąć sprzedaż w małych i średnich firmach B2B. Projektujemy i wdrażamy procesy sprzedaży. Dopieramy i wdrażamy systemy CRM. Zwiększamy skuteczność sprzedawców. Automatyzujemy.

    nasze usługi

    Doradztwo sprzedażowe

    Diagnoza sprzedaży

    Wdrożenia CRM

    Wdrożenia Bitrix

    Treningi sprzedażowe

    o nas

    Kontakt

    RODO

    Polityka prywatności

    Zadzwoń do naszego biura

    +48 696 525 172

    Wyślij wiadomość

    info@synavis.pl

    Adres

    Technologiczna 2, 45-839 Opole

    Pomagamy poukładać i rozwinąć sprzedaż w małych i średnich firmach B2B. Projektujemy i wdrażamy procesy sprzedaży. Dopieramy i wdrażamy systemy CRM. Zwiększamy skuteczność sprzedawców. Automatyzujemy.
    Zobacz nas na mapie
    Technologiczna 2, Opole
    +48 696 525 172
    info@synavis.pl
    Pomagamy poukładać i rozwinąć sprzedaż w małych i średnich firmach B2B. Projektujemy i wdrażamy procesy sprzedaży. Dopieramy i wdrażamy systemy CRM. Zwiększamy skuteczność sprzedawców. Automatyzujemy.
    Zobacz nas na mapie
    Technologiczna 2, Opole
    +48 696 525 172
    info@synavis.pl